Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(683)
Forma i typ
Książki
(683)
Publikacje naukowe
(70)
Publikacje dydaktyczne
(46)
Publikacje fachowe
(25)
Poradniki i przewodniki
(20)
Proza
(8)
Poezja
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(6)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(738)
wypożyczone
(29)
Placówka
BD12 (Radzymińska 121)
(11)
BD40 (Suwalska 11)
(38)
BD52 (Rembielińska 6a)
(7)
BD53 (Bazyliańska 6)
(30)
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(8)
CN1 (św. Wincentego 85)
(57)
W2 (Bazyliańska 6)
(9)
W37 (Smoleńska 94)
(3)
W49 (Księcia Ziemowita 16)
(10)
W60 (Krasnobrodzka 11)
(9)
W64 (Radzymińska 121)
(3)
W85 (Jórskiego 41)
(1)
W98 (Kondratowicza 23)
(4)
WP130 (św. Wincentego 85)
(500)
Depozyt WSB (św. Wincentego 85)
(77)
Autor
Śliwerski Bogusław (1954- )
(27)
Śliwerski Wojciech
(13)
Fuks Agata
(9)
Krzysztoszek Grażyna
(9)
Ogrodzka-Mazur Ewa. Red
(9)
Szuścik Urszula
(9)
Łobocki Mieczysław (1929- )
(9)
Niewola Dorota
(8)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(8)
Piszczek Małgorzata
(8)
Gajda Janusz (1933- )
(7)
Szuścik Urszula. Red
(7)
Łobocki Mieczysław (1929-2012)
(7)
Aksamovic Ewa
(6)
Franczyk Anna
(6)
Murzyn Andrzej
(6)
Skałbania Barbara
(6)
Bereźnicki Franciszek (1937- )
(5)
Kaczmarek Bogusława
(5)
Kowalewska Barbara
(5)
Krajewska Katarzyna
(5)
Plopa Mieczysław (1948- )
(5)
Winczura Barbara (1969- )
(5)
Dymara Bronisława
(4)
Gajdzica Zenon
(4)
Głażewski Michał
(4)
Kostkiewicz Janina
(4)
Lubina Monika
(4)
Muchacka Bożena (1953- )
(4)
Olszówka Piotr (1970- )
(4)
Wiatrowska Leokadia
(4)
Bielski Janusz
(3)
Błeszyński Jacek (1963- )
(3)
Czelakowska Danuta
(3)
Gajda Janusz
(3)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(3)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(3)
Hildebrandt Dobrochna
(3)
Kowalewska Barbara (tłumacz)
(3)
Kurzeja Anna
(3)
Maciarz Aleksandra (1937- )
(3)
Melosik Zbyszko (1956- )
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Moroz Henryk (1924- )
(3)
Muchacka Bożena
(3)
Musialska Kinga
(3)
Nalaskowski Aleksander (1957- )
(3)
Nowicka Agnieszka (pedagogika)
(3)
Ogonowska Agnieszka
(3)
Oszwa Urszula
(3)
Pawlak Piotr (psychologia)
(3)
Puślecki Władysław (1933-2008)
(3)
Radziwiłłowicz Wioletta
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Schoenebeck Hubertus von (1947- )
(3)
Sikorski Wiesław
(3)
Szempruch Jolanta
(3)
Szołtysek Adolf Ernest (1942- )
(3)
Zalewska-Bujak Małgorzata. Red
(3)
Zasępa Ewa
(3)
Śnieżkowska-Bielak Elżbieta
(3)
Żłobicki Wiktor (1955- )
(3)
Żłobicki Wiktor (1955- ). Red
(3)
Bereźnicki Franciszek
(2)
Bińczycka Jadwiga (1930- )
(2)
Boryszewska Jolanta
(2)
Budniak Alina
(2)
Cytowska Beata (1964- )
(2)
Czech-Włodarczyk Celina
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(2)
Dyl Barbara
(2)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(2)
Erenc-Grygoruk Grażyna
(2)
Grzybowski Przemysław
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Holt John Caldwell (1923-1985)
(2)
Jakubowski Witold
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kalbarczyk Anna (1958- )
(2)
Kanios Anna
(2)
Kierczak Urszula
(2)
Kieszkowska Anna
(2)
Klinik Anna
(2)
Konieczna Ewelina J
(2)
Korzeniowska Wiesława
(2)
Kostkiewicz Janina. Red
(2)
Kowalski Mirosław (pedagog)
(2)
Kraszewski Krzysztof
(2)
Krupa Dorota
(2)
Krztoń Alicja
(2)
Kulisiewicz Beata
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(2)
Kupisiewicz Czesław (1924-2015)
(2)
Kwiatkowska-Łozińska Mariola
(2)
Lewowicki Tadeusz (1942- )
(2)
Lindyberg Iwona
(2)
Lis-Kujawski Andrzej
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(340)
2000 - 2009
(309)
1990 - 1999
(20)
Okres powstania dzieła
2001-
(140)
1901-2000
(17)
1801-1900
(5)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(682)
Język
polski
(683)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(30)
Studenci
(24)
Dzieci
(15)
Rodzice
(12)
Nauczyciele
(11)
Logopedzi
(5)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Szkoły podstawowe
(4)
0-5 lat
(3)
Młodzież
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy
(2)
Przedszkola
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
9-13 lat
(1)
Działacze kulturalno-oświatowi
(1)
Klasa 3.
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rehabilitanci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(16)
Temat
Dziecko
(50)
Pedagogika
(35)
Wychowanie
(31)
Nauczanie początkowe
(30)
Nauczanie
(29)
Język polski
(27)
Wychowanie przedszkolne
(25)
Nauczyciele
(23)
Młodzież
(22)
Mowa
(19)
Rodzina
(19)
Dzieci
(15)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(13)
Szkolnictwo
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Oświata
(12)
Komunikacja społeczna
(11)
Uczniowie
(11)
Gry edukacyjne
(10)
Gry i zabawy
(10)
Środki masowego przekazu
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Kobieta
(9)
Kształcenie integracyjne
(9)
Więźniowie
(9)
Autyzm
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(8)
Niepełnosprawni
(8)
Pedagogika resocjalizacyjna
(8)
Postawy
(8)
Zdolności
(8)
Dziecko zdolne
(7)
Jąkanie
(7)
Kształcenie
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Antropologia społeczna
(6)
Dziecko głuche
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością
(6)
Logopedia
(6)
Nauczanie zintegrowane
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Psychoterapia
(6)
Twórczość
(6)
Arteterapia
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(5)
Edukacja
(5)
Edukacja medialna
(5)
Matematyka
(5)
Metoda Montessori
(5)
Muzyka
(5)
Opieka społeczna
(5)
Osobowość
(5)
Pedagodzy
(5)
Pedagogika waldorfska
(5)
Przestępczość
(5)
Rodzice
(5)
Telewizja
(5)
Wychowanie estetyczne
(5)
Wychowanie fizyczne
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Biblioterapia
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Chorzy z zespołem Downa
(4)
Dyskalkulia
(4)
Dziecko z ADHD
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(4)
Edukacja zdrowotna
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Harcerstwo
(4)
Języki
(4)
Komunikacja wspomagająca
(4)
Kultura masowa
(4)
Ludzie starzy
(4)
Macierzyństwo
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Pedagogika wczesnoszkolna
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Psychologia
(4)
Sztuka
(4)
Uczenie się
(4)
Wychowanie moralne
(4)
Zespół ADHD
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Alkoholizm
(3)
Antropologia filozoficzna
(3)
Bajkoterapia
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Czytanie
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Dziecko ulicy
(3)
Dziewczęta
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Gimnazja
(3)
Innowacje
(3)
Temat: dzieło
Szkoła
(1)
Telewizja Dziewcząt i Chłopców (program telewizyjny)
(1)
Temat: czas
2001-
(36)
1989-
(24)
1901-2000
(13)
1989-2000
(5)
1801-1900
(4)
1945-1989
(3)
1701-1800
(2)
1901-
(2)
1501-
(1)
1501-1600
(1)
1601-
(1)
1601-1700
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-1914
(1)
1914-1918
(1)
1918-1939
(1)
2001-0
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(24)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(2)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Europa
(1)
Kanada
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Podkarpacie
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stróża (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo warmińsko-mazurskie (1999- )
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Włochy
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręcznik
(46)
Poradnik
(38)
Podręczniki
(14)
Opracowanie
(13)
Monografia
(11)
Praca zbiorowa
(11)
Poradniki dla nauczycieli
(10)
Materiały konferencyjne
(9)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(8)
Wiersze
(7)
Opowiadania i nowele
(6)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Raport z badań
(6)
Wydawnictwa popularne
(5)
Scenariusz zajęć
(4)
Antologia
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(3)
Utwory sceniczne dla dzieci
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Powieść
(2)
Publicystyka polska
(2)
Reprint
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Biografia
(1)
Encyklopedia
(1)
Encyklopedie
(1)
Kalendarium
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura polska
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Melodia z tekstem podłożonym i funkcjami harmonicznymi
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz imprezy szkolnej
(1)
Scenariusze
(1)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół średnich
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Słownik języka polskiego
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Telewizyjny program popularnonaukowy
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(84)
Psychologia
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Medycyna i zdrowie
(12)
Historia
(4)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Matematyka
(1)
683 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Bibliografia na stronach 423-451.
Przeprowadzone badania umożliwiły na podstawie danych dotyczących świata rzeczywistego i świata cyfrowego skonstruowanie nie tylko wniosków, ale również pewnych pytań i hipotez roboczych. Czy są one ważne? Zdaniem Ryszarda Łukasiewicza tak, ponieważ [...] wokół pytań gromadzą się pokłady ciekawości i motywacji. Taka ciekawość jest jednym ze źródeł życia, jest wodą na młyn wyobraźni; wydeptuje ścieżki samodzielności, przygody, podróży, animuje pasje, zdolności, zainteresowanie, zadawanie kolejnych pytań, budzi emocje, odwagę poznania, próbowania, konfrontowania, budzi upór i wolę odkrywania, tworzenia, zdobywania, przekraczania, a nade wszystko kreuje perspektywę przymierza z rzeczywistością potencjalną - z marzeniami, gdy sięgamy i gwiazd.W ten sposób starałem się również pokazać opisane w pracy światy, ich subtelności, mikrofakty, kontekst edukacyjny użytkowania mediów online i offline, oraz zarysowałem pewien obraz osiąganych przez uczniów korzyści w związku z ich funkcjonowaniem w tych światach. [...]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20081 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 253-266.
Książka jest próbą opracowania zagadnień związanych z kompetencjami kreatywnymi nauczyciela wczesnej edukacji dziecka. Czy rzeczywiście - jak pyta D. Klus-Stańska - zniewolony administracyjnie i biurokratycznie nauczyciel zrzuca z siebie odpowiedzialność za wychowawczą i kształceniową rzeczywistość szkolną? Odpowiedź na to pytanie jest ważne, gdyż kompetencje nauczyciela decydują o przebiegu procesu edukacyjnego, o charakterze działań nie tylko jego samego, ale i uczniowskich. Stanowią bowiem kontekst kształtowania się takich samych kompetencji u podopiecznych...[.] Monografia [...] Kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji dziecka jest ważnym przyczynkiem do dyskusji nad konstruowaniem takiego modelu edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, w którym kompetencje kreatywne nauczyciela staną się nie tylko pożądane, ale wręcz niezbędne, ponieważ [...] potrzebny staje się człowiek ,,wielowymiarowy’’, charakteryzujący się mobilnością, synergetyzmem, otwartością i wyobraźnią, umiejący pokonywać trudności i przekraczać granice własnych możliwości, ale też człowiek o analityczno-syntetycznym spojrzeniu na świat. prof. UAM, dr hab. Hanna Krauze-Sikorska Autorki zmuszają czytelnika do refleksji nad celowością, metodami i skutecznością pracy nauczycielskiej. Udowadniają, że kompetencje kreatywne nauczyciela wczesnej edukacji są i powinny być przedmiotem uwagi i dyskusji nad problematyką kształcenia nauczycieli. prof. UŚ, dr hab. Urszula Szuścik
Wstępá áá9 * Irena Adamek * Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a swoistość kompetencji kreatywnych * nauczycielaá á15 * Wprowadzenieá á15 * 1.1. Ustalenia terminologiczneá á16 * 1.2. Podstawowe kompetencje kluczoweá á20 * 1.3. Swoistość/charakter kompetencji kreatywnych nauczycielaá á25 * 1.4. Kreatywność nauczyciela a kształcenie kreatywności uczniówá á33 * 1.5. Kreatywność i twórczość potrzebą i wartością nauczycielaá á35 * Podsumowanieá á45 * * Irena Adamek * Rozdział 2. Metodologia badań własnychá á49 * 2.1. Przedmiot, cele i problematyka badawczaá á49 * 2.2. Dobór i uzasadnienie metod badańá á51 * 2.3. Charakterystyka badanej próbyá á51 * * Elżbieta Marek * Rozdział 3. Rozwój zawodowy badanych nauczycieliá á57 * Wprowadzenieá á57 * 3.1. Problemy w pracy zawodowejá á59 * 3.2. (Samo)doskonalenieá á62 * 3.3. Samopoczucie nauczycieli w pracy zawodowejá á76 * 3.4. Plany dotyczące rozwoju zawodowego badanychá á80 * Podsumowanieá á81 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 4. Osobowe i profesjonalne uwarunkowania aktywności twórczej nauczycielaá áá85 * Wprowadzenieá áá85 * 4.1. Personalne uwarunkowania twórczościá áá86 * 4.2. Społeczne uwarunkowania kreatywnościá áá95 * 4.3. Osobowe uwarunkowania kompetencji kreatywnych nauczycieliá áá99 * 4.4. Społeczne i demograficzne uwarunkowania kompetencji * kreatywnych nauczycieliá á108 * 4.5. Kompetencje kreatywne w ocenie badanych nauczycieliá á111 * Podsumowanieá á114 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 5. Wiedza nauczycieli o twórczościá á115 * Wprowadzenieá á115 * 5.1. Stan wiedzy nauczycieli o twórczościá á117 * 5.2. Czynniki społeczne, zawodowe i personalne a stan wiedzy * nauczycieli o twórczościá á121 * Podsumowanieá á127 * * Iwona Czaja-Chudyba * Rozdział 6. Kompetencje krytyczne w twórczej refleksji nauczycielaá á129 * Wprowadzenieá á129 * 6.1. Kompetencje krytyczne z perspektywy psychopedagogiki twórczościá á133 * 6.2. Problemy krytyki i refleksji nauczycieliá á138 * 6.3. Kompetencje krytyczne nauczycieliá á142 * 6.4. Inhibitory i stymulatory kompetencji krytycznych * w ocenie badanych nauczycieliá á151 * Podsumowanieá á154 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 7. Obraz kreatywnego i idealnego ucznia w poglądach * nauczycieliá á157 * Wprowadzenieá á157 * 7.1. Obraz idealnego ucznia w poglądach nauczycieliá á162 * 7.2. Czy uczeń idealny to uczeń twórczy?á á168 * 7.3. Czynniki społeczne i zawodowe a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á171 * 7.4. Wiedza nauczyciela o twórczości a wzorzec idealnego uczniaá á174 * 7.5. Czynniki personalne a preferencje zachowań twórczych * w obrazie idealnego uczniaá á176 * Podsumowanieá á178 * * Józefa Bałachowicz * Rozdział 8. Cechy stylu działań edukacyjnych nauczycielaá á181 * Wprowadzenieá á181 * 8.1. Działania edukacyjne w opisie nauczycieliá á186 * 8.2. Osobowe uwarunkowania deklarowanego i obserwowanego stylu * działań edukacyjnych nauczycieliá á195 * 8.3. Czynniki demograficzne i zawodowe a styl działań edukacyjnych * nauczycielaá á199 * Podsumowanieá á200 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 9. Postawy nauczycieli wobec twórczościá á203 * Wprowadzenieá á203 * 9.1. Samopoczucie nauczycieli a czynniki warunkujące postawy * wobec twórczościá á205 * 9.2. Samopoczucie w zawodzie a postawy nauczycieli * wobec zachowań twórczychá á209 * 9.3. Czynniki warunkujące akceptację zachowań twórczychá á217 * 9.4. Staż a samopoczucie nauczycieli w zawodzieá á219 * Podsumowanieá á222 * * Tatiana Kłosińska * Rozdział 10. Uwarunkowania postawy twórczej w poglądach nauczycieliá á223 * Wprowadzenieá á223 * 10.1. Postawa twórcza – ustalenia terminologiczneá á224 * 10.2. Zewnętrzne i wewnętrzne bariery oraz stymulatory warunkujące * postawy twórczeá á225 * 10.3. Własne osiągnięcia twórcze w opinii badanych nauczycieliá á232 * 10.4. Styl myślenia a uwarunkowania postawy twórczej * w samoocenie badanychá á235 * 10.5. Nauczyciel wobec własnego potencjału twórczegoá á240 * Podsumowanieá á242 * Irena Adamek * Józefa Bałachowicz * Zakończenieá á247 * * Bibliografiaá á253 * * Aneksá á267
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia, wykaz aktów prawnych na stronach 165-169.
Ilekroć zdarza się nam rozmawiać z nauczycielami, którzy pracują z uczniami z różnego rodzaju dysfunkcjami, zawsze zastanawiamy się nad filozofią podejścia do takich osób, nad naszym do nich stosunkiem, nad sposobem ich traktowania. Na ile określenie rewalidacja oddaje sens naszych relacji? Czy dosłowne tłumaczenie tego słowa (franc. revalidation z łac. re- = znów, + validus = mocny) odzwierciedla charakter podejścia do osób chorych? Czy rzeczywiście celem naszych działań jest przeprowadzenie takich osób na naszą, lepszą stronę funkcjonowania i postrzegania świata?To czynienie ich ponownie mocnymi zakłada, że sposób funkcjonowania uczniów wymaga poprawy. Zawsze zachęcamy swoich rozmówców do refleksji nad tym, czy raczej nie warto próbować zrozumieć ich sposób funkcjonowania, spotkać się po tamtej stronie. Może w ogóle cenne byłoby zaprzestanie myślenia w kategoriach "tamta i ta strona" czy "tamten i ten świat". Być może warto myśleć o dysfunkcji jako o innej formie funkcjonowania. Innej, a nie bezwzględnie wymagającej korekty. Wiele osób, które weszły w głęboką, opartą na pełnej akceptacji relację z osobami np. niepełnosprawnymi intelektualnie, mówi o tym, jak niezwykłe, prawdziwe są to więzi. Często oparte na bardzo autentycznych uczuciach, pozbawionych manipulacji. W takich sytuacjach słyszymy, że wiele się nauczyły o tym, jak traktować drugiego człowieka, jak budować relacje bez rywalizacji, bez oceniania, z nastawieniem na zrozumienie, a nie tłumaczenie.Oczywiście nie możemy przesadzać z "lekceważeniem" trudności, jakie pojawiają się w funkcjonowaniu takich osób, ale warto byłoby przestać traktować nasze umiejętności jako najcenniejsze.Dla poparcia naszych wątpliwości warto przytoczyć słowa Lwa S. Wygotskiego:Kalekie dzieci reprezentują jakościowo inną, wyjątkową formę rozwoju. Jeśli niewidome lub głuche dziecko osiąga ten sam stopień rozwoju co dziecko normalne, to dziecko z niedorozwojem osiąga go w inny sposób, innym trybem, za pomocą innych środków. Szczególnie ważne jest więc, by pedagog znał wyjątkowy tryb postępowania z takim dzieckiem. Owa niezwykłość przekształca minusy kalectwa w plusy kompensacjiAutorki mają nadzieję, że przygotowana publikacja, oprócz wiedzy na temat różnorodnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami i koncepcji podejścia do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, dostarczy też inspiracji do przyjrzenia się naszej filozofii rozumienia drugiego człowieka. Bardzo do tego zachęcają, jeszcze raz odwołując się do słów O. Sacksa:Tak więc skutki rozwojowej choroby czy schorzenia, które często budzą przerażenie, można postrzegać także jako kreatywne: niszcząc pewne drogi, sposoby funkcjonowania, zmuszają one system nerwowy do tworzenia nowych dróg, do niezamierzonego dotychczas rozwoju i ewolucji. Owe możliwości kreacyjne choroby dostrzegam prawie u każdego pacjenta [...].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19167 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Inny sposób myślenia o edukacji : metaforyczne narracje / Monika Adamska-Staroń, Małgorzata Piasecka, Beata Łukasik. - Wydanie I. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2007. - 269 stron : ilustracje kolorowe ; 24 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Bibliografia strony 259-269.
Książka obejmuje w części teoretycznej zagadnienia edukacji, wyobraźni, twórczości, ekspresji i metafory, natomiast w części badawczej interpretację wybranych prac zaliczeniowychi egzaminacyjnych studentów. Prace te dotyczą wykorzystania języka metafory w rozważaniach edukacyjnych.Całość opiera się na analizach programu edukacyjnego w ramach przedmiotu pedagogika ogólna oraz współczesne kierunki w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. Książka może stanowić przewodnik do nauki tych przedmiotów w taki sposób, w jaki dopuszcza nowe myślenie o wielkości języków w pedagogice. W książce umieszczono wywiady z Tomaszem Sętowskim, Jerzym Stuhrem, Zygmuntem Staszczykiem, Kazimierzem Madejem, na temat: Wyobraźnia - ekspresja - twórczość - metafora w pedagogice jako empiryczne dopełnienie metaforycznego widzenia świata kultury.Do książki dołączona jest płyta CD zawierająca przykładowe realizacje studentów. Są to materiały w formie prezentacji multimedialnych, plików wideo, muzycznych oraz prac plastycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliogr. s. 209-219.
Publikacja jest próbą przedstawienia całościowego obrazu szkoły. Obrazu ilustrującego, jaka szkoła naprawdę jest, a nie: jaka powinna być. Szczególnym założeniem podjętych badań było ukazanie szkoły jako całości, jako żywego organizmu prowadzącego własne życie. Badanie kultury szkoły jest sposobem na odkrycie tej wielokontekstowej całości. [...] kultura jako zespół sądów i przekonań [...] to w ogromnej mierze nieuświadamiany przewodnik po rzeczywistości społecznej każdej grupy (Burszta, 1998, s. 52). Praca jest odpowiedzią na postulowaną przez wielu autorów potrzebę całościowego opisu szkoły we wszystkich przejawach jej codziennego życia (Surzykiewicz, 2000; Berger, Luckmann, 1983; Katz, Kahn, 1979). Jak pisze przytoczony na początku Krzysztof Kruszewski: pisanie o szkole jest ryzykiem. Ryzyko to podjęto z nadzieją, że etnograficzny opis kultury szkoły, według przyjętych założeń teoretycznych i metodologicznych, będzie przyczynkiem do lepszego jej (z)rozumienia.
Rozdział 1 * Szkoła * 1. Teorie szkoły * 1.1. Szkoła w perspektywie socjologicznej * 1.2. Szkoła w perspektywie ideologii edukacyjnych * 1.3. Szkoła w perspektywie organizacyjnej * 2. Krytyka i kryzys szkoły * 3. Polska szkoła w kontekście badań pedagogicznych * Rozdział 2 * Klimat i kultura organizacyjna szkoły * 1. Pojęcia „klimat” i „kultura” * 1.1. Klimat społeczny * 1.2. Kultura * 2. Klimat i kultura szkoły jako kategoria badawcza * 3. Model kultury organizacyjnej Scheina * Rozdział 3 * Metodologia badań * 1. Problematyka badań * 2. Model badawczy * 2.1. Model badań jakościowych * 2.2. Paradygmaty badań jakościowych * 2.3. Tradycje badań jakościowych * 2.4. Metody i strategie zbierania danych * 3. Przebieg i organizacja badań * 3.1. Zbieranie materiału badawczego * 3.2. Analiza materiału badawczego * Rozdział 4 * Związki szkoły z otoczeniem * 1. Obraz szkoły * 1.1. Szkoła mała – misja * 1.2. Szkoła mała – wizerunek * 1.3. Szkoła duża – misja * 1.4. Szkoła duża – wizerunek * 2. Powiązania z innymi instytucjami * 2.1. Powiązania szkoły małej * 2.2. Powiązania szkoły dużej * 3. Granice między szkołą a światem zewnętrznym * 3.1. Szkoła mała a świat zewnętrzny * 3.2. Szkoła duża a świat zewnętrzny * 4. Związki szkoły z otoczeniem – podsumowanie * Rozdział 5 * Ludzka natura * 1. Relacje między nauczycielem a uczniem w procesie kształcenia * 1.1. Relacje w szkole małej * 1.2. Relacje w szkole dużej * 2. Udział uczniów, nauczycieli, rodziców i pracowników administracyjnych w życiu szkoły * 2.1. Uczestnictwo w życiu szkoły małej * 2.2. Uczestnictwo w życiu szkoły dużej * 3. Model ucznia preferowany w badanych szkołach * 3.1. Model ucznia w szkole małej * 3.2. Model ucznia w szkole dużej * 4. Założenia dotyczące natury ludzkiej w badanych szkołach – podsumowanie * Rozdział 6 * Prawda i czas * 1. Założenia dotyczące prawdy w badanych szkołach * 1.1. Prawda w szkole małej * 1.2. Prawda w szkole dużej * 2. Założenia dotyczące czasu w badanych szkołach * 2.1. Czas w szkole małej * 2.2. Czas w szkole dużej * 3. Założenia dotyczące prawdy i czasu w badanych szkołach – podsumowanie * Rozdział 7 * Związki między ludźmi * 1. Dystrybucja statusu w badanych szkołach * 1.1. Status w szkole małej * 1.2. Status w szkole dużej * 2. Dystrybucja władzy w badanych szkołach * 2.1. Władza w szkole małej * 2.2. Władza w szkole dużej * 3. Życie społeczne w badanych szkołach * 3.1. Społeczności szkoły małej * 3.2. Społeczności szkoły dużej * 4. Założenia dotyczące związków między ludźmi w badanych szkołach – podsumowanie * Zakończenie * Bibliografia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15742 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. II (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wstęp * Materiał rozwojowy w pedagogice Marii Montessori * Treści programowe * Bezpieczeństwo, adaptacja, integracja * Propozycja scenariusza zabaw - zdobywanie informacji o swoim wyglądzie * To jestem ja * Propozycja scenariusza zabawy integracyjnej z udziałem rodziców i dzieci * Poznajmy się * Scenariusz zajęć pomagających w budowaniu poczucia własnej wartości dziecka * Księga moich osiągnięć * Ćwiczenia praktycznego dnia * Propozycja scenariusza do ćwiczeń praktycznego dnia * Pielęgnacja ciętych kwiatów * Kształcenie zmysłów * Propozycja scenariusza do kształcenia zmysłów * Kolorowe płytki * Edukacja matematyczna * Propozycja scenariusza do edukacji matematycznej * Wrzeciona matematyczne * Edukacja językowa * Propozycja scenariusza do edukacji językowej * Litery z papieru ściernego * Wychowanie religijne * Propozycja scenariusza do wychowania religijnego * Adwent * Wychowanie dla kultury życia * Propozycja scenariusza do wychowania dla kultury życia * Urodzinowe słoneczko * Wychowanie przez sztukę * Propozycja scenariusza zajęć plastycznych * Obrazki z masy piaskowej * Propozycja scenariusza zajęć plastycznych * Muzyka Fryderyka Chopina
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4535 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cz. 1 pt.: Tożsamość osobowa dewiantów a ich reintegracja społeczna. - Kraków, 2011.
Bibliogr. przy rozdz.
Książka powstała w gronie specjalistów podejmujących m.in. problemy resocjalizacji i readaptacji społecznej skazanych i ma na celu przybliżenie sytuacji społecznej osób zmarginalizowanych i wykluczonych, którzy nie mają podstawowych kwalifikacji i umiejętności, ani wiary oraz zwyczajnej zaradności potrzebnych w podejmowaniu codziennych zadań życiowych, co dodatkowo pogłębia się przez stygmatyzujące reakcje społeczeństwa, a także ukazanie trudności słabo jeszcze rozwiniętej pod tym względem działalności wspierającej i wzmacniającej.(.) Zasadne jest analizowanie tego problemu i opracowywanie określonych rozwiązań oraz wdrażanie ich w konkretnych społecznościach lokalnych, w codziennej praktyce profilaktyczno-resocjalizacyjnej i socjalnej.Zamieszczone w książce teksty wskazują na rozległe obszary wiedzy teoretycznej i rozwiązań praktycznych niezbędnych do wieloaspektowych i pogłębionych studiów nad problematyką tożsamości grupowej dewiantów oraz kierunków działań opiekuńczych, wychowawczych i terapeutycznych, jakie powinny być podejmowane w programach reintegracji społecznej byłych przestępców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 493-503.
Pojawiające się do tej pory różnego rodzaju książki, podręczniki czy poradniki dotyczące rozwoju zdolności, talentu czy geniuszu człowieka miały - oczywiście nie wszystkie - jedną zasadniczą wadę: kurczowo trzymały się bądź to jednej dyscypliny wiedzy (najczęściej psychologii lub/i pedagogiki), bądź to zredukowanego obszaru problemów (rozwoju umysłowego, percepcyjnego, emocjonalnego, intuicyjnego). Przypominało to czasami podawanie przepisów w książce kucharskiej. Tyle że każdy, kto chociaż raz gotował lub piekł ad hoc, mając nawet bardzo dobry model działania, przekonał się, iż trudno być od razu kulinarnym geniuszem. Na ogół musiał stwierdzić, że albo nie ma określonych zdolności percepcyjnych, albo operacyjnych, albo brakuje mu pewnej wiedzy o produktach, narzędziach i technikach oraz ich właściwościach, albo, wreszcie, brakuje mu odpowiedniej motywacji do podejmowania tego rodzaju czynności. Okazuje się, iż stworzenie w miarę optymalnego podręcznika wymaga szerszego przygotowania z kilku, a nawet z bardzo wielu dyscyplin naukowych (nie mówiąc o subdyscyplinach) głębokiego wglądu w kulturę, a w zasadzie w to, co transkulturowe, jak również konkretnych obserwacji i doświadczeń w wielu różnych praktykach i dziedzinach życia.Stąd niniejsza książka nie jest typowym poradnikiem odpowiadającym na praktyczne pytania typu "jak", nie jest również typowym podręcznikiem historiozoficznym zbierającym wszystkie możliwe teorie i pytania typu "co", a tym bardziej nie jest typowym dziełem zasad i reguł kanonicznych odpowiadających apodyktycznie na najważniejsze pytania typu "dlaczego". Chociaż w jakiejś mierze stara się odpowiedzieć na nie wszystkie jednocześnie, jakby powiedział Erich Fromm, w metajęzyku logiki paradoksalnej, aby w każdym kroku rodzica, opiekuna, wychowawcy i nauczyciela ukazywać możliwie największą głębię i dynamikę rozwoju oraz strukturalną złożoność przeciwstawnych procesów edukacyjnych. Z jednej strony, ma prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej - wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka; z jednej strony, ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, a z drugiej - przedstawić bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu. Powinno to zainteresować nie tylko faktycznych rodziców i wychowawców, ale również potencjalnych rodziców i tych, którzy mogą i powinni z nimi współpracować: studentów pedagogiki, nauczycieli, opiekunów społecznych, urzędników, dziennikarzy czy polityków, w trudnym procesie optymalnego rozwijania i formowania każdej ludzkiej istoty...[...]Niniejsza książka rozczaruje tego czytelnika, który oczekuje na podstawie atrakcyjnego jej tytułu gotowych (p)odpowiedzi, wskazówek czy metod, dzięki którym mógłby uczynić ze swojego dziecka geniusza. Autor sam o książce pisze tak: Z jednej strony ma ona prowadzić do ukazania najnowszych tendencji, strategii i technik stymulowania zdolności, a z drugiej strony ma wzbudzić refleksję nad historią tego, co istotne w edukacji człowieka, z jednej strony ma pokazać wielowątkową i wielowarstwową rolę edukowanych, z drugiej strony bardzo złożoną i odpowiedzialną rolę edukujących, w procesie współtworzenia osobowości dziecka na miarę jego talentu, a nawet geniuszu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podejmując problematykę dzieci z chorobą nowotworową, Autorka chciała poznać ich sytuację osobistą, rodzinną i szkolną. Decyzja takiego wyboru podyktowana była spotkaniami Autorki zarówno z dziećmi hospitalizowanymi z powodu choroby nowotworowej, jak i ich rodzicami na oddziale hematologiczno-onkologicznym Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie. Temat poruszony w pracy jest złożony o coraz bardziej aktualny. Istotne jest poznanie pewnych aspektów samej choroby, jak również tych, które wiążą się z chorym dzieckiem, jego rodziną oraz nauczycielami i rówieśnikami. Pracę podzielono na dziewięć rozdziałów, w których omówiono zagadnienia choroby przewlekłej, choroby nowotworowej jako odmiany choroby przewlekłej oraz sytuację osobistą, rodzinną i szkolną dzieci z nowotworami (m.in. obraz choroby oraz stałe jej elementy, takie jak ból, lęk, ograniczenie aktywności; status materialny rodzin, postawy rodziców wobec chorych dzieci oraz stosunki w takich rodzinach, motywację do nauki szkolnej, zachowania antyspołeczne oraz stosunki dziecka chorego z nauczycielami i rówieśnikami w klasie).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia, netografia strony 421-459. Indeks.
Streszczenie angielskie.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [?] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [?] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [?] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.Bez wątpienia monografia Danuty Apanel wnosi wkład do stanu wiedzy na temat procesu kształcenia integracyjnego. [?] Autorka, prezentując przemiany w szkolnictwie integracyjnym, które zaszły od 1989 do do 2014 roku, wskazuje, że obecnie coraz bardziej zauważalna jest ewolucja placówek kształcenia ogólnego w kierunku kształcenia inkluzyjnego (włączającego). [?]Uwzględniając [?] wprowadzone przez Autorkę zmiany w drugim wydaniu, rekomenduję książkę do druku [?]. Mam również nadzieję, że stanie się ona inspiracją do kolejnych rozważań na temat kształcenia osób z niepełnosprawnością w Polsce.Z recenzji wydawniczej prof. dra hab. Krzysztofa Jakubiaka
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19514 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rozdziały lub artykuły tej książki skatalogowano pod własnymi tytułami. Dostępne pod tytułem pracy zbiorowej.
Bibliografia, netografia przy pracach.
Streszczenie angielskie przy pracach.
Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.Z recenzji dr hab. Jolanty Zielińskiej, prof. UP im. KEN w Krakowie[.] monografia wpisuje się w dyskurs społeczno-medialno-naukowy nad postrzeganiem i zaspokajaniem specjalnych potrzeb edukacyjnych w zmieniającej się dynamicznie na skutek rozwoju nowoczesnych technologii rzeczywistości edukacyjnej. [.] Należy podkreślić, że zbiór wszystkich tekstów posiada zarówno dużą wartość teoretyczną, jak i praktyczną. Na pewno zaś pragmatyczną, pokazuje bowiem dzieci i młodzież ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jako pełnoprawnych członków rzeczywistości szkolnej. Lektura [.] książki uwidacznia, jak mogą spojrzeć na ten problem zarówno osoby pełno-, jak i niepełnosprawne, praktycy i teoretycy, humaniści i inżynierowie. Tworzy tym samym przestrzeń i pozytywny klimat do podejmowania zmian edukacyjnych w polskiej szkole, co jest niezmiernie istotne, zwłaszcza w kontekście postępującej inkluzji osób niepełnosprawnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20802 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Bibliografia strony 139-146.
Autorki w ciekawej formie ukazały ważną problematykę rodziny, rodzicielstwa i dzieciństwa. To swoista próba dokonania analizy porównawczej dwóch światów - przeszłego i teraźniejszego, której celem jest zmotywowanie czytelnika, tj. pedagoga, psychologa, ale też rodzica, do namysłu i poszukiwań interpretacyjnych dotyczących współczesnego rodzicielstwa i dzieciństwa. Pomimo różnych przecież odsłon rodzicielstwa i dzieciństwa w toku dziejów pewne wartości nie ulegają zmianom, jak miłość, wrażliwość, odpowiedzialność, otwartość, czułość w relacjach rodzinnych. One były, są i będą - niezależnie od czasu i przestrzeni. Zestawienie dwóch perspektyw, tj. przeszłej i obecnej, postrzegania rodzicielstwa i dzieciństwa może skłonić odbiorców książki do pogłębionej refleksji, a także oceny, który świat był/jest lepszy i dlaczego.Z recenzji dr hab. Justyny Gulczyńskiej, prof. UAM
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21339 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja na podstawie rozprawy doktorskiej pt.: Nauczycielska percepcja uczniów z ADHD a ich funkcjonowanie w szkole (Uniwersytet Mikołaja Kopernika, 2008).
Bibliogr. s. 169-185.
Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako "nieprzystosowanego społecznie", z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania. Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.
Rozdział 1 * Pojęcie i istota ADHD * 1.1. Definicja i istota ADHD * 1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej * 1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi * 1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej * Rozdział 2 * Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD * 2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD * 2.2. Metody rozpoznawania ADHD * 2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej * 2.4. Przegląd metod terapii ADHD * 2.4.1 Leczenie farmakologiczne * 2.4.2 Terapia psychopedagogiczna * 2.4.3 ˙Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD * Rozdział 3 * Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD * 3.1. Uczniowie o szczególnych ("specjalnych") potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego * 3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych * 3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych * Rozdział 4 * Percepcja uczniów przez nauczycieli -prawidłowości i konsekwencje * 4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu * 4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji * 4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego * 4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli * Rozdział 5 * Metodologiczne podstawy badań własnych * 5.1. Cel badań * 5.2. Metody i narzędzia badawcze * 5.3. Charakterystyka grup badanych * Rozdział 6 * Analiza i interpretacja wyników badań własnych * 6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych. * Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD * 6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych, identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie *
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 15473 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej